mod svett & tårar

God eftermiddag världen.


Idag har jag gjort något jag aldrig gjort förut. Samma sak gäller den gågna natten. För att vara kronologiskt korrekta börjar vi med natten. Jag berättade för min kära vän & kompanjon Emma som åkte till Australien idag att jag faktiskt skulle sakna henne än om jag inte grät när vi tog farväl (hård som man är).
Hon skjutsade mig till hemmet, vi skruvade upp vår hårda musik i bilen, vi kom fram kom ut stod där.
Jag började gråta. Eller nej, jag bölade som en gris. Jävla kompis åk inte ifrån mig, det var ju jag som skulle åka ifrån dig.

Så, det har jag aldrig gjort innan. Jag har aldrig tagit farväl till en vän på det där sättet. Och värre blir det. Än har jag inte åkt och än har jag inte tagit farväl av alla mina älskade.


Idag då? Jo, idag har jag städat mig rum till den milde grad. Skulle jag spotta i 30 graders vinkel mot golvet, hade loskan pinnat iväg mot andra änden av rummet, studsat i väggen och farit tillbaka. Alltså: Aldrig någonsin har jag städat mitt rum så noggrannt som idag. Varför just idag? För att idag kommer släkt och vänner för att ta farväl och äta god mat.

För övrigt är veckan så fullsmockad så jag vet inte riktigt om jag har rimliga tidsperspektiv. Uppenbarligen inte.
Bäst att springa ned till köket och ge mor ett handtag, på fredag bär det av!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0