slagednösndag

Godafton alla miljoner läsare världen över.

I soffan haver jag nu förpassat mig, efter den segaste söndagen i hela mitt artonåriga liv.
Eller, "efter" är väl feluttryckt då söndagen inte är slut förrän om två minuter (räknat från nu).
Emma är påväg i gamle Bettan för att lätta upp min helgdag en smula.

Som grädde på vad man nu känner för att servera sig har de senaste dagarna avnjutits i Halmstad, sommarstaden. Underbara dagar med god mat, festliga drinkar, intelligenta människor och mjuka lakan.

Morgondagen bjuder på stenarbete i överflöd, roligare blir det inte. Ja gu va skoj ja ska ha! Fast pengar har ingen dött av. (Alltsom oftast är det bristen på denna petitess som skadar.) I vilket fall som helst: Jag måste överleva, eftersom jag har ärenden att uträtta följande sensommartisdag. Nämligen är det min gamla vän Annika, som jag för övrigt inte talar med långt ifrån så frekvent som förr, och jag som ska bege oss ut på fikatrip. Onsdag består av umgänge med Mathilda, torsdag åker jag till Halmstad, fredag gör vi Malmö, lördag tar tåget mig än en gång till Halmstad och sedan är det fem dagar kvar till avfärd. Destination Tyskland denna gången.


Hastaladegsöndag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0