hallo ewen

Igår satt vi och fikade i Friedrichsviertel och njöt av det underbara höstvädret. Hade precis varit på mitt potentiella arbete och snackat. Jo, det är faktiskt så, att det kan gå åt helvete med jubbet. Min lilla uppgift kommer nämligen att gå ut på att råda kunder till smink och parfym. PÅ TYSKA! Jag kan inget om parfymers nötiga dofter eller deras övertoner. Eller vad det nu kan tänkas heta. Ser inte ljust ut. I vilket fall ska jag prova nästa helg. Blir rädd bara jag tänker på det faktiskt. Imagine yourself..
Nåväl, när vi satt där och hade det som mysigast ringde Tom och tyckte att nu var det Halloweenfest för hela slanten.
Bråttom blev det (som alltid när jag råkar vara i farten) men jag meckade det. Plötsligt var jag och mina svarta ögonlock påväg till fest här i Neuenhagen. Jag, Tom och Helge. Jag berättade för Helge att i MITT land minsann, har vi en å med samma namn som det han innehar. Fränt tyckte han.
Kvällen var fantastiskt fin och jag lärde mig att spela Bierball. Prova ej hemma.

Annars händer det ganska mycket. Många bollar i luften och många problem & planer. Lite läskigt och lite spännande. // Lollo, Världen









Fina kostymer på samtliga. Utom mig. Kan ni förresten gissa ålder på dessa?





Tom, en redig man. Öl och vapen - whooooooh





Också Lollo som dricker Jägermeister ur äkta horn. icke nådigt







Kommentarer
Postat av: Mathilda

Du borde drick mjöd ur det istället, som en riktig viking !

2010-10-31 @ 21:04:51
URL: http://frick.devote.se
Postat av: Mos A

Bus elelr godis? Lite av varje tycks det.

2010-11-01 @ 08:42:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0