titeln

Dagen igår. Dagen jag stoppar ner i min lilla minneslåda. Skulle jag någonsin publicera en bilderbok om mitt år i Tyskland skulle en bild från dagen igår vara titeln på min bok. Den skulle prägla händelseförloppet.

Till att börja med, tog jag och Jackie oss en promenad i rikting Starbucks. Varför benen alltid bär ditåt vet man inte, men så blir det gärna. En Chailatte för moi, och en mixomaxaschrimpfaluskanågot för henne. Ju svårare dryckesnamnet är att uttala, desto dyrare är den, har jag efter lite erfarenhet kommit fram till.
Låt oss sitta ute, tyckte vi. Det gjorde vi. Med vantar, halsduk och filtar satt vi där, i blåsten, i stressiga Berlin.
Latten var godare än vanligt och vinden hårdare än vanligt. Soligt var det inte heller. Men vad gjorde väl det?!

Man kan fika på två sätt. Nej, man kan fika på artonmiljarder sätt, men huvudkategorierna är två.
Antingen köper man sin dricka (och macka, om man så önskar. Kaka går också bra) och dricker den. Sedan kan man säga; "Jag har fikat." utan att ljuga.
Man kan även köpa sin dricka (och macka, om man så önskar. Kaka går också bra) och dricka den. Utöver det sitter man och njuter av att man har det så bra att man kan lägga någon timme av sitt liv till att bara njuta. Man fångar dagen och man pratar om vad man kan tänkas vilja prata om. Igår jämförde vi våra liv. Hon har hushållerskor och chaufför. Vet inte hur man tar bussen. Jag har tagit bussen på egen hand sedan jag var..Ja, det minns jag inte nu. Det var häftigt. Två så olika liv, på varsin sida av jordklotet, är plötsligt ett gemensamt leverne på en uteservering utanför Starbucks. Fantastiskt ändå..


Det var en av tre favoritsaker från gårdagen. De andra två tänker jag inte berätta. Då blir detta en dagbok.
Men wow, vad glad jag var när jag mitt i natten satt på S-bahn hem. Perfekt torsdag i Berlin.

                                                                                                                         tänkte Lollo.




917364






724988






684243

Kommentarer
Postat av: MosA

Lev lev! <3



Ser fram emot dagboken & glädjer mig åt att du får såna sköna fika-aha-upplevelser tillsammans med nya vänner & ser ditt liv med nya perspektiv!



love, love <3 Å härlig helg!

2010-10-15 @ 16:14:12
Postat av: MosA

Å vad tänkte Lollo-loppan nu då? Puss! <3

2010-10-20 @ 15:48:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0