SES

Hallå i stugorna.

Vilken helg, vilken helg.



Vi steg in i en rökig bar. Det var relativt mörkt, och "cooler than me" spelades inte bara i bakgrunden, utan även ganska så mycket överallt. Ary kände ägarna och vi gled förbi människorna på första planet för att etablera oss i ett annat rum. En stor pizza till mig, och en "Malibu beach". För att vara alkohol var den oväntat god. Det gick till och med att dricka för att man var sugen, och inte bara för att bli full. Full skulle ingen bli. En drink var, för att det var fredag och för att det var en rökig bar någonstans i Berlin (är inte så haj på vad alla diverse ställen heter, än).

Folk rökte vattenpipa och cigaretter. Min nya fina blus stank. Jag tycker för övrigt att det är orättvist att jag ska behöva vara passiv rökare. Från min första stund här på jorden till min sista antagligen. Min nya fina parfym "Femme, Hugo Boss" stank inte längre. Luktade inte längre ens. Jag luktade mest rökig bar någonstans i Berlin.
Det gjorde inte så mycket när jag tänker efter, kvällen var ju fin.

Vi var hos Lea, en tjej från Einsteingymnasium, och lagade mat. Killarna mot tjejerna. Grekiskt mot kinesiskt. Vi snurrade flaskor och dansade. Jag dansar gärna. Det är lite lättare att uttrycka sig då. Tyskan ni vet?

Idag drog jag & Bernd på äventyr. Hästlöpning! Det ni. Det var fint och stiligt. Eller hur beskriver man det? Fin sport, det där. Var tredje kvinna jag sprang på bar hatt. Färger, former och material fanns det gott om. Finns* det gott om. Alla var så urtjusiga. Tyckte de själva iallafall. Detta event sker två gånger årligen, i Hoppegarten. Hoppegarten. Där kliver jag oftast av S-Bahn. "Kejsar-Bahn", för att kungen var trogen besökare till Hästaloppet. Ingen bil hade kungen (eller vad vet jag), så han tog die S-Bahn hit. Det är sant fakiss.
Nåväl, man avnjuter ett lopp, går och super/äter, tittar ett till, super/äter, ett till super/ranglar hem.
Alltså, vi söp inte speciellt mycket. Men vi bettade. Jag bettade för första gången i mitt liv. Och vet ni? Jag vann.
Två gånger på raken.







Och det där var bara förrätten.




Hästlöpning är en familjegrej. Söta ungar, tro det eller ej.




Lollo på första plats. Fotar och har sig.




Praktexemplar. Tjusig tycker jag.




De rusade förbi och adrenalin steg i mig också. Jag som bara stod där..




Också Bernda med kameran! SES

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hästkapplöpning!

Och du vann! Vad vann du?



Ett par av dina bilder kan jag inte få upp, tyvärr...

2010-10-03 @ 21:00:30
Postat av: Lollo till anonyme

Femtio riksdaler var det. Men hallådär, det är inte storleken som räknas. Det viktigaste är bara att vinna!



Det var tråkigt. Bilderna strulade lite i uppladdningen, kan vara därför.

2010-10-03 @ 21:14:34
Postat av: Mathilda

Stiliga bilder, som alltid. Finurligt skrivet, som vanligt.

Som en liten strimma solsken så här klockan 21.49 på en söndagskväll.

<3

2010-10-03 @ 21:48:53
URL: http://frick.devote.se
Postat av: MosA

Galoppetti & "Pretty-woman-feeling" hela vägen = )

Fast passiv rökare vill juingen vara -usch & tvi. Man vill ju nussa gott. Hur som så kan man ju alltid dance the night away...



Nu har jag dejt med Mr Blund & HB så bäst att hoppa på sovtåget.



Så glad för uppdatering -har hållt span!



Puss & godnatt



(ps om du vill ha mitt kontonr för framtida vinster så går det bra = )

2010-10-03 @ 22:38:35
Postat av: loff

lollan, du håller igång ser jag! sånadäringa har jag privileget att umgås med varje dag. glad att du fått en dos av charmen dom för med sig!

spottade en skylt i staden, en reklam för american express. den sa såhär: "life is a great big canvas, throw all the paint at it you can". värt!

2010-10-04 @ 00:19:44
URL: http://emmaolofssonholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0