Bärlyn

Hej och god lördagkväll.

Vet ni? Jag har haft en jävla tur med allt vad skola heter. Jag får en sådan otrolig hjälp med både lektioner och språk, alla är gästvänliga och vi är ett gäng killar & tjejer på 8 pers. som hänger ihop, och jag gillar dem mycket. (Ni där hemma är alltid bäst, tro inget annat)

Det var mitt första ämne att ta upp. Mitt andra och troligen sista blir Berlin. Vilken stad!?! Vi har knatat runt i "Världens trädgård" idag, vi har knatat runt i mitt hittills livs största köpcenter och jag köpte INGET. Förutom mat, naturligtvis. Nej, jag har inte feber och nej, jag har inte redan handlat upp alla pengar, men jag hittade helt enkelt inget. Nåväl, vi har även kollat upp vissa sevärdigheter, och Berlin har verkligen lyckats blanda gammalt och kulturellt med nytt och coolt. Slänger upp ett par bilder så får ni se själva. På återskrivande!




Tyska flaggan svajandes så vackert i vinden.



Skylten talar för sig själv.



Kanske inte den mest charmanta bilden på Lollo, men ändock.
Kön bakom mig räckte ca. 20 meter till.



En liden liden del av Världens trädgård. Hade jag & Jensa gått förbi Herr Budda här, hade han pekat på honom och sagt; "det är ju du Lollebolle"! Den tanken slog mig när jag gick förbi.



Ohfan. Detta pluttet gånger 25 ungefär.



Vad tror ni om mig? Klart jag köpte kläder. 'Hejdå


Kommentarer
Postat av: Maja

Haha. jag gillar dig louise!

2010-09-05 @ 15:34:26
URL: http://majaitaiwan.wordpress.com/
Postat av: Mathilda

OMG.

Ser underbart ut :), och comment on the beige pants; NICE.

Btw. Kaufat kamera?

Saknar dig något grymt Lollo.

2010-09-05 @ 17:55:30
URL: http://hellofalife.devote.se
Postat av: Gunilla

Vilka fina bilder! Saknar dig....

2010-09-05 @ 19:28:13
Postat av: Annapanna

Tudeloo!

Ett inlägg! Man tackar = )

Så härligt få ta del av ditt liv där & bilder är skoj! Känns ju bra med skolan! Vi hälsar & saknar som bara den! Var var du idag när vi skulle sätta åt småbrorsorna i Laserdome till exempel... Tja det gick ju som det gick....

Skulle vilja se Berlin någon dag!

Kram om dig mitt <3

Mos A

2010-09-05 @ 19:51:42
Postat av: HomeBoy

Tjena tjejen!

Skoj att se att du hittar lite polare även i Tyskland! De är ju människor de med men... =D

Som Anna skrev, Laserdome med klanen från Bjärlöv & det blir ju som det blir... Trevligt samtidigt som det är intensivt och prövande för både hjärta & hjärna! Men kul & svettigt blev det...

Du, jag håller på att knacka in ett mail på jobbet så håll utkik i mailboxen de kommande dagarna!

Zeke frågar ofta var du är... Vad tycker du vi skall svara?

Ha det så bra... Ett litet visdomens ord som min pappa alltid har förespråkat: Ödmjukhet är en dygd!

Många många hälsningar

2010-09-05 @ 22:05:13
Postat av: Svar till Maja

Gillar dig med, och bloggen din framför allt! Läser kontinuerligt.

2010-09-05 @ 22:43:47
Postat av: Svar till Mathilda

Det ÄR underbart just nu, verkligen.

Ingen kamera än, men det kliar i fingrarna alltså.

Brallor-check. LY

2010-09-05 @ 22:44:55
Postat av: Svar till Mamma

Tack mojjan, satna daj också.

2010-09-05 @ 22:45:24
Postat av: Svar till Anna

Klart det gick som det gick, de är omöjliga.

Skulle vara roligt att visa dig allt här, finns så mycket! puss

2010-09-05 @ 22:46:31
Postat av: Svar till Homeboy

Tyskar är som tyskar är, låt oss hålla det där ;).



Jadu, det är min familj det. Jag har aldrig sagt att de är lätta att umgås med, tvärtom.



Nu förstår jag inte riktigt hundraprocentigt, men jag väntar på mail och hoppas på att förstå bättre med tiden. Kommt Zeit, kommt Rat!



Svara till Zete att Lollo är på semester och ofta tänker på lillkussen, kej?



Jag gör så gott jag kan med ödmjukheten och tackar för kommentaren. Alltid roligt med feedback. Ha det kung HB :)

2010-09-05 @ 22:50:08
Postat av: Mathilda

Förstår det, kliar i mina fingrar as well. KLiar efter den kameran som du hade i en dag. Älskade den. *Älskar.

LY2

2010-09-06 @ 20:47:48
URL: http://hellofalife.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0