Därför älskar jag Berlin

Javisst, som rubriken lyder har jag nu äntligen funnit min kärlek. För er som varit här och förenat er med den exalterande atmosfären behöver jag intet förklara, men för er andra stackars dårar tänkte jag härmed försöka sätta ord på känslan.


Idag spatserade jag i staden helt på egen hand. Jag gled förbi människor från alla världens hörn, den ene mer intressant än den andre, och eftersom jag hade hela dagen till mitt förfogande hade jag tid och ro att spana och fantisera om samtliga. Näst intill. (Fullt så kompetent är inte ens min hjärna)

Jag gick förbi Starbucks, "Det har man hört mycket om" tänkte jag och vände. Därifrån gick jag med en kisseblåsa lika tom som "Axels Tivoli" om festivaldagarna, samt en trendigt ekologisk pappersmugg. Frän i solbrillor och ansatsskor gled jag runt i den ena coola affären efter den andra, genom en dansgrupp mitt på torget och över några "Zebrastreifen" (googla), med min pappersmugg som ständig följeslagare.
Människor trodde säkert att jag var en vanlig Caffe latte-böna (ordvits på kvalificerande nivå), men ack nej. Vad som såg ut att vara en mugg Caffe latte var egentligen chokladdryck med karamellsmak och gräddtopping.
Men utifrån sett såg det fränt ut.

Nåväl, det hann hända både ditt & datt under min tur i staden, men ett typiskt hejjagheterlouiseochharinteriktigtallachipsenipåsenexempel skulle väl vara det då jag skulle fråga (på engelska, för säkerhets skull) i en klädaffär huruvida de hade beiga byxor eller inte.

L: "Do you have beige panties?"
(panties betyder visst trosor, inte byxor)

Affärsbiträdet: "Ehh, that season is over."
(typ)

L: "Aha, guess I´ll have to keep looking then, thanks."


Antagligen tänkte hon sig ett par nudefärgade mormortrosor och kom snabbt fram till att den säsongen är tyvärr över. Den tog slut för cirka ungefär sextio år sedan. Fast det hade kanske inte varit så olikt mig å andra sidan. Om någon nu skulle komma så långt innanför, hade denna någon snabbt som brisen blivit ivägskrämd av mina kyskhetstrosor och fått glädjelösa men för livet.

Hejdå


PS.



DS.

Kommentarer
Postat av: Anonym

panties...:-)

2010-09-05 @ 22:56:43
Postat av: Mathilda

Sitter här i mitt rum och småfnissar för mig själv när jag läser om dina upptåg. Du skriver så oerhört underhållande och bra ska du veta.

Du vet väl även om att du är saknad och underbar.

Många SKÅNE-kramar. <3

2010-09-06 @ 18:41:18
URL: http://hellofalife.devote.se
Postat av: Råtte

Loll, orden glädjer mig enormt. jag ler när dessa glädjefylda ord dyka upp på min skärm. nu vet jag att du lever där på andra sidan. fortsätt så! <3

2010-09-07 @ 01:30:39
URL: http://emmaolofssonholm.blogg.se/
Postat av: Anmos

Läser & njuter & är glad att få följa med dig på resan! Starbuckseri & pantieseri. = )



<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

2010-09-08 @ 19:55:10
Postat av: Anmos

Fast varför har du inte en fin bild av dig själv i bloggtoppen?

P&K

2010-09-08 @ 19:56:16
Postat av: Mathilda

ny adress :)

btw: http://w4.objektdata.se/pregen/957/OBJ11924_1071691957/wp.htm

2010-09-08 @ 21:24:10
URL: http://frick.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0