BBY

Igår träffade jag min nya värdpapps & mor. Jana, min betreuerin (haha, har faktiskt glömt vad det heter på svenska) var med mig, och det gick som smort. Därefter följde jag med Jana hem, för kost & logi. Det mörknade snabbt och i ett mysigt kök med ljus och andra stämningsfaktorer satt vi (Lollo, Jana, hennes man & deras 21-årige son Jan) och plockade från ostbricka, brödkorg och diverse sallader. Tanja, min andra betreuerin samt Jans syster var på andra äventyr. Nåväl, det var så gemytligt och stämningen var verkligen hemtrevlig.

Framåt senare kvällning drog vi. Japp, vi drog ut med ett gäng berlinare till en centralt belägen klubb som hette något. Oväsentligt. MEN DET VAR HELT JÄVLA GALET!!
Jag bar mina rättså tråkiga skolkläder, converse och smink sedan många timmar tillbaks. Av någon anledning störde det mig inte för 2 cent. Vi dansade, svettades, drack äppelnågot (nej, jag dricker inte för att det är gott) och hade en riktigt rolig kväll. Och alla nya människor! Att bara leva i nuet, där alla nya människor bara får lära känna mig som jag är (utan att ha en klar bedömning av mig grundad på en bild från Facebook eller liknande) utefter vad jag säger och hur jag handlar är så härligt. Härligt. Härligt.. Ett perfekt beskrivande ord för känslan. Ni förstår säkert.

Bilder




Lollo och söta Anne. Torpederade dansgolvet!





André. Han är i mina ögon en kung. Beda, du skulle lämnat jordelivet for honom.






Christian, Ita och Dan. Christian bar en blå trenchcoat och ansåg att jag såg "stilren" ut trots skolkläder. Han dansade som om han vore homosexuell (nej moster, bögar dansar inte på ett visst sätt men för tillfället kan jag inte komma på någon bättre liknelse. Förslag mottages) och drack sin cider med ett lillfinger i luften. Det var så förtjusande att mingla med honom, och jag var så glad att det finns ett sådant stort utbud av olika människor. 





Så, förutom att min mobil är sönderpissad av en kattajävel, är tillvaron ganska så förstklassig.
Trevlig lördag på er - nu ska jag föda mig med lite tårta. Så mager.

Kommentarer
Postat av: Beda

åh, ännu en klump i magen! av 2 olika anledningar:

1. Du är faktiskt bedårande vacker på bilden med den där André :) det får mig att sakna dig ännu mer, och jag kan tänka mig att han hade varit en kung i mina ögon också.

2. Idag har jag tänkt hela dagen på "Tjeeenna, turken". och sa nyss till anton att nu får det bli "Tjeeennaa tyssskken", FIFFIGT va?! eheheee.



(parantes)

3. JAG KLARADE UPPKÖRNINGEN! men failade på teorin med ett sketet poäng, haha. ny chans kommande vecka, håll alla tummarna i världen då! <3

2010-09-11 @ 14:59:17
Postat av: Lollo till Beda

1. Tack så himla mycket Bedan. Japp, en lirare du vet.



2. Haha! Det har jag inte sagt på länge, så nu har jag övat högt för mig själv. fän vad kul det äRR



3. HERREJISSES! Underbart bra gjort. Det är inte alla som meckar uppkörningen ska du veta! Teorin tar du igen. Du skriver prov till du klarar det helt enkelt. Sedan är det du och Bettan :)! <3

2010-09-11 @ 15:13:43
Postat av: Mathilda

Vad bra Lollo att det gick bra med den nya familjen. Kan tänka mig att det var helt jävla galet på ett überdisco i Berlin. En negativ sak dock lollan, du kommer nog inte riktigt kunna uppskatta krstds små klubbar efter detta ?

Sitter här några mil iväg och saknar dig.

<3

2010-09-11 @ 21:04:04
URL: http://frick.devote.se
Postat av: Elin

Tack så jätemycket! Blir jättglad att höra att man kan inspirera! Det är ju det jag vill!

Ha det bäst!

Kram

2010-09-11 @ 22:54:44
URL: http://www.eliins.se
Postat av: Emmso Molt

Heje.

Du ser vuxen ut och mamma tyckte den långa pojken såg stilig ut!

Kan du skicka din nya adress till mig på facebook?

Saknar dig rödis.

Puss

2010-09-12 @ 20:05:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0