neuenhagen

Hej alla.

Här sitter jag nu, i ett harmoniskt orangefärgat rum, i en gungstol, med skön musik och ett leende gömt någonstans i ansiktet. Jag bor numera i Neuenhagen, och här finns sådana vackra hus så det är inte klokt. Rigemanskvarter finns det gott om här. Huset jag bor i är litet, och väldigt fräsht. Bernt (fossan) har byggt det själv minsann. Jodåsåatte.

Jag har inte tänkt mig att skriva alltför mycket ikväll. Inte mer än att imorgon är det ny skola som gäller. Till skillnad från förra är denna väldigt nybyggd, och stor. Det kommer bilder så småningom. "Einsteingymnasium" heter skolan. Skönt, då är man antagligen ett geni vid hemkomsten.

Av Bernt & Dagmars barn har jag fått två böcker. "Atemschaukel" är skriven av Hertha Müller och den har hon kammat hem nobelpriset för. Lite för invecklad tyska än sålänge, så den får vänta. Nästa och sista i följden heter "GLÜCK - kommt selten allein" och är skriven av en doktor inom något område. Ska innefatta olika kortare berättelser. Mer vet jag inte, men tänkte lägga mig i min fina säng (ja mamma, jag har plockat bort kläderna och lagt i byrån, oroa dig inte) och ta reda på mer.

Mor har begärt lite bilder på rummet, och istället för att maila kan jag lägga upp ett par här för allmän beskådning.






Här har vi min säng. Min fina säng med orangea lakan.
Matchar mitt hår när jag ligger där och sover som en naturlig skönhet.





I den hära gungstolen sitter jag percis nu.
Med fötterna på bordet och datorn i knät.
Såklart.
Garderoben är ny och inköpt för min skull.





Här har vi mitt badrum. Ni läste rätt. Mitt alldeles egna badrum. Så himla fint.
Jag har hela ovanvåningen till eget förfogande, och kan leva som en liten prinsessa.
Jag kan bada i lugn & ro, jag kan lyssna på musik utan att någon störs,
 jag kan dricka mig full en vardag utan att någon märker. Som en prinsessa.




Här har vi plats för alla alla kosmetikprylar.
Krämer, smink, hårprodukter, smycken etc.
Slipper springa med händerna fulla mellan toalett och rum som hemma.
smidigt och lyxigt. För mig är det lyx.
När jag gick in för att breda ut mig stod en present på hyllan här.
En rengöringskräm från Dior. Liten, men lyxig.


Det var nog allt. Eller, jag har köpt en väska också.
Investerat heter det. Jag tycker att den är cool med sina pennfack och spännen.
"Redit material också", som pappa skulle sagt.




Glöm nu inte att detta är en blogg för er som vill veta lite om vad som händer i mitt liv här i Tyskland,
inte en blogg som ska underhålla världen. Hoppas den fyller sin funktion för vänner & familj iallafall.

Det är en dag imorgon också, godnatt.


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Åh, vad fint!



Är så himla glad för din skull Louise! Sov gott i nya sängen så hörs vi i morgon!

2010-09-12 @ 22:35:21
Postat av: Mathilda

Ja du röe, var ska jag börja? Vad ska jag säga...

Jag börjar med ordet; UNDERBART!

Alltihopa ser helt fantastiskt ut, exakt allt.

Sedan väskan, fafyn vad jag är avundsjuk nu. Detta håller ju inte !

Hoppas du kommer trivas finaste röe. <3



btw. Ser du inte skallig ut i en orangebäddad säng ;) ? Dum jag är =), haha

2010-09-12 @ 23:39:53
URL: http://frick.devote.se
Postat av: Rebecca / FRÅGESTUND/

Har frågestund på bloggen , klicka gärna in & ställ några frågor, om vad som än faller dig in! :D



gud va mysigt du hade det! badkaret såg fett ballt ut!:D

2010-09-13 @ 00:29:13
URL: http://rebeccaasjokvist.blogg.se/
Postat av: Mos A

Å hjärtat! Ser fint ut!!!



Hoppas där är varm & ombonat (-på alla sätt)för det är du värd!

Längtar höra lite mer om allting, om läget, känslolivet, avslut & om att börja om på nytt. Tyccker blogger är kanon! Så du vet. Vi läser med spnning varje uppdatering!

Å kom ihåg att: "det som kommer från hjärtat går till hjärtat"

Ha en bra skoledag!

P&K

2010-09-13 @ 09:33:48
Postat av: Anonym

så mysiga bilder :)

2010-09-14 @ 10:51:56
URL: http://ldts.blogg.se/
Postat av: K-pist

Hejj bästis ! jag hatar dina inlägg. jag saknar dig för mycket. åh.. ville bara skicka en gosig godnattkram till dig. Natti <3

2010-09-26 @ 21:14:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0