termin

HEJ.

Jag har så fullt upp med staden, skolan, människorna och alltet att jag inte riktigt har ro till att sitta och slösa min tid på att skriva. Eller, slösar gör jag ju inte. Ni läser ju!
Tråkig som jag är skriver jag upp veckans schema som uppdatering.

Igår: Köpte mina älskade Vagabondisar. Javisst! Svansade runt på Alexa (ett JÄTTEstort köpcenter i centrala Berlin) och besökte Zara 928645320 gånger tror jag. Hittade så mycket fint att jag inte köpte någonting. Hem kom jag med ett par armefärgade brallor och mina älskade Vagabond-skor. Har suktat så länge, och nu äntligen. Har dock ett problem med min fot vid namn Hallux Valgus som gör att det smärtar oerhört att gå med klackar. Men, vill man vara fin..

Idag: Ganska rolig skoldag. Kort och så ni vet. Bernt är på sin språkkurs i norska, och jag & Dagge ska käka på grekisk restaurang. Det ni. Här gör man sig mödan att resa till Tyskland, ochså åker vi till en GREKISK restaurang?!

Imorgon: Ja då drar jag & Teresa & Ary till Berlin och går längs ett par gator. Det blir ett äventyr tänker jag mig.

Torsdag: Jaqueline, en bralisianska från (pomperipom) Brasilien, är också utbytesstudent och kan inte cykla. Det är sant! Därför åker vi till Berlin. Cyklellektionerna infaller en annan vacker dag i framtiden. Hon är rund och skrattar jättehögt. Precis min smak!

Fredag: En bra dag. Såklart. Det är ju fredag. (Vill förresten passa på att tacka alla 85 % Facebook-användare som varje fredag uppdaterar på loggen att det är just, fredag. Skönt, då missar man aldrig det. Risken är ju överhängande trots allt.) Nåväl, jag & Bernta tar die S-Bahn nach en arbetskollega till honom. Grillkväll sa han. Kan säkert bli trevligt.

Lördag: Party. Javisst är det så! Neuenhagen är ganska stort, typ 14000 invånare, och alla ska gå på Teresas party. Nja, andra halvan var inte riktigt hundraprocentig där, men fest har hon. Och på den ska jag. "På" alltså. Fin preposition att förvirra lägen med, tycker jag.

Söndag: Lille Maxim har nu sovit här hela helgen, och med honom åker vi till föräldrarna och dricker kaffe. Läs: -åker vi till föräldrarna och tittar på medan kaffedrickarna dricker kaffe. Maxim är för övrigt barnet till min 38-åriga storebrorsa. Har alltid velat ha en äldre brorsa att bråka med. Så, som första hälsning tänkte jag ge honom en smäll i ansiktet och springa skrattande därifrån.



Kommentarer
Postat av: mamma

Vad kul, en lite kusin? Hur gammal är Maxim?

2010-09-21 @ 19:34:51
Postat av: Mathilda

Fin hälsning det hade varit!

Ser just nu en liten flimsnutt i mitt huvud av dig som slår till honom och springer gapskrattande runt i trädgården, så som rötottar brukar göra ;).

2010-09-21 @ 21:00:35
URL: http://frick.devote.se
Postat av: Annapanna

Ojoj... Hinner du vara just student nåt då? Har Zekeliten fått konkurrens? Aj då.. Just nu är han alldeles skruttig full av febrighet & hosteri. Hopaps du mår bättre! Önskar dig allt! Det vet du! Auf Wiedersehen mein liebeling!



Puss från Mosa

2010-09-21 @ 22:09:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0